X JUBILEUSZOWY OGÓLNOPOLSKI SPŁYW KAJAKOWY
im. Bolesława Białkowskiego
WDA 2006
pod patronatem
Wicemarszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Jana Szopińskiego
REGULAMIN SPŁYWU
16-19.02.2006 r.
Szlaga-Błędno-Stara Rzeka-Tleń
32 km
“…gdy Cię złoszczą śniegu braki
zamień narty na kajaki…”
Główny organizator:
- Klub Turystów Wodnych “Celuloza” Świecie
- Uczniowski Klub Sportowy “Wda” Czarna Woda
Współorganizatorzy:
- Polski Związek Kajakowy – Komisja Turystyki i Rekreacji w Warszawie
- Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu
<
- Urząd Miasta i Gminy w Świeciu
- Urząd Miasta i Gminy w Czarnej Wodzie
- Urząd Gminy w Osiu
- Gminny Ośrodek Kultury w Osiu
- Elektrownie Wodne Sp.zo.o. w Samociążku
- Zespół Szkół Publicznych w Osiu
- PZU Starogard Gdański
- Zakłady Porcelany Stołowej “Lubiana” SA
Patronat prasowy:
- Magazyn Kajakowy “Wiosło”
Patronat medialny:
Charakter spływu:
Spływ jest imprezą turystyki kwalifikowanej o charakterze rekreacyjno-krajoznawczym.
Kierownictwo Spływu:
Komandor |
Leszek Miesała |
Wicekomandor |
Ryszard Roman |
Komisja Sędziowska |
Czesław Hetmański, Bronisław Lassin |
Główny ratownik |
|
Służby pomocnicze:
Public Relations |
Iza Roman |
Sekretariat |
Barbara Roman,Hanna Kawecka |
Służba medyczna |
Kinga Cherominek, Aleksandra Jędrzejewska |
Piloci spływu |
Marek Kawecki, Adam Roman, Jarosław Piotrowski, Maciej Roman |
Służba kwatermistrzowska |
Roman Osuch, Maciej Borucki |
|
|
Termin: 16-19. 02. 2006 r.
Trasa: spływ odbędzie się na rzece Wdzie, na odcinku:
Szlaga – Błędno - Stara Rzeka – Tleń.
Warunki uczestnictwa:
- Posiadanie umiejętności pływania (osoby płynące kajakami),
- Ukończone 15 lat (osoby niepełnoletnie pod opieką osoby dorosłej),
- Dokonanie opłaty wpisowego,
- Uzyskanie potwierdzenia od organizatora o zakwalifikowaniu na spływ. W przypadku odmowy przyjęcia uczestnika na spływ, organizator dokona zwrotu wpłaconego wpisowego.
- W imprezie mogą uczestniczyć również osoby nie biorące udziału w pływaniu, które dokonały pełnej opłaty wpisowego (w zgłoszeniu należy zaznaczyć, które osoby nie będą pływały kajakami).
Sprzęt:
Organizatorzy zapewniają kajaki dwuosobowe oraz kamizelki asekuracyjne tym, którzy opłacili miejsce w kajaku. Pozostali uczestnicy są zobowiązani posiadać własny sprzęt pływający i asekuracyjny (w ilości odpowiadającej liczbie członków załogi), który spełnia odpowiednie przepisy bezpieczeństwa.
Wysokość wpisowego:
Wpisowe w wysokości:
- 120 zł od osoby,
- 150 zł po 20.12. 2005 r. – decyduje data stempla pocztowego (w ramach wolnych miejsc)
- 30 zł za miejsce w kajaku organizatora, zarezerwowane telefonicznie lub pisemnie do 15.01.2006 r.,
należy wpłacać na konto organizatora:
Bank Milennium S.A. o/Świecie
46 11602202 00000000 50167794
Zgłoszenia:
Zgłoszenia należy dokonać pisemnie, na “Karcie zgłoszenia”, wraz z kserokopią dowodu wpłaty wpisowego, na adres: Klub Turystów Wodnych “Celuloza”, ul. Kościuszki 17/50, 86-100 Świecie. Ze względu na limit miejsc, o przyjęciu na spływ decyduje kolejność nadesłanych zgłoszeń.
UWAGA: Rezygnacja z udziału w spływie zgłoszona po 01.02.2006 r. pozbawia rezygnującego prawa do zwrotu wpłaconej kwoty wpisowego.
>Informacje o spływie można uzyskać pod telefonami:
- 052 562 22 00 lub 0 603 25 55 30 – Leszek Miesała
- 058 587 85 33 lub 0 58 587 88 55 w. 24 - Ryszard Roman
Weryfikacja:
Zgłaszający się na spływ staje się uczestnikiem z chwilą dokonania weryfikacji w sekretariacie spływu. Do weryfikacji niezbędne są:
- dowód tożsamości ze zdjęciem,
- dowód wpłaty wpisowego,
- pisemna zgoda prawnych opiekunów na udział w spływie osoby niepełnoletniej, w przypadku objęcia opieki przez osobę trzecią (kierownika ekipy).
Przyjmowanie uczestników:
Uczestnicy mogą zgłaszać się na spływ dnia 16.02.2006 r. od godziny 16.00 w Zespole Szkół Publicznych w Osiu
ul. Szkolna 2 (szkoła z sala gimnastyczną)
Organizator zapewnia wszystkim uczestnikom:
- nocleg w klasach szkolnych,
- transport uczestników na trasie spływu,
- transport sprzętu wypożyczonego od organizatora,
- obiady w dniach: 17-19. 02. 2006 r.,
- gorący posiłek na trasie jednego z etapów,
- ubezpieczenie NW,
- doraźną pomoc medyczną w czasie trwania spływu,
- pamiątkę spływową
- upominki dla zwycięzców poszczególnych konkurencji,
- puchary dla zwycięskich drużyn,
- punkty do TOK PZKaj / PTTK oraz możliwość weryfikacji książeczek i odznak.
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW:
1. Każdy uczestnik spływu zobowiązany jest do:
- podporządkowania się zarządzeniom Kierownictwa Spływu oraz zapoznania się i przestrzegania Regulaminu Spływu,
- obowiązkowego płynięcia w kamizelce asekuracyjnej,
- posiadania niezbędnego wyposażenia osobistego (patrz Załącznik nr 1), w tym kompletu odzieży na zmianę, w wodoszczelnym worku, podczas każdego etapu spływu,
- udzielania pomocy innym uczestnikom spływu, którzy tej pomocy potrzebują,
- pokrycia wszelkich strat materialnych spowodowanych przez uczestnika na rzecz organizatora lub osób trzecich,
- dbania o sprzęt wypożyczony od organizatora i zabezpieczenia go po etapach zgodnie z poleceniami Kierownictwa Spływu,
- zachowania ustalonego porządku, podczas trasy spływu, w tym bezwzględnego zakazu wyprzedzania pilota początkowego i pozostawania za pilotem końcowym,
- posiadania własnego wyposażenia noclegowego,
- przestrzegania przepisów ochrony przyrody, bezpieczeństwa na wodzie i przepisów przeciwpożarowych,
- przestrzegania ciszy nocnej od godz. 00.00 do godz. 6.00 rano,
- przestrzegania zakazu spożywania alkoholu na wodzie i nadużywania alkoholu podczas trwania całego spływu.
2. Zaleca się aby każda ekipa spływu posiadała własną apteczkę i reperaturkę.
3. Wszyscy uczestnicy którzy chcą wziąć udział w konkurencjach sportowych są zobowiązani posiadać obuwie sportowe, odpowiednie na salę gimnastyczną
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Uczestnicy biorą udział w spływie na własną odpowiedzialność. Za osoby niepełnoletnie odpowiedzialność ponoszą ich prawni opiekunowie lub upoważnione do opieki osoby dorosłe.
- Kierownictwo Spływu nie bierze odpowiedzialności za ewentualne straty materialne poniesione przez uczestnika w czasie trwania spływu.
- Kierownictwo Spływu ma prawo wykluczenia z uczestnictwa w spływie osób, które nie podporządkowują się Regulaminowi Spływu oraz zarządzeniom Kierownictwa Spływu, bez obowiązku zwrotu wniesionych opłat.
- Kierownictwo Spływu, ze względu na warunki pogodowe i bezpieczeństwo uczestników, może zmienić, skrócić, a nawet odwołać poszczególne etapy spływu, bez obowiązku rekompensaty dla uczestników.
- Kierownictwo Spływu gwarantuje, że dane osobowe uczestników nie będą wykorzystane do żadnych innych celów, niż związanych z organizacją imprezy.
- Podczas imprezy zostaną rozegrane konkurencje indywidualne i drużynowe, których wykaz zamieszczony jest, wraz ze szczegółami rozgrywania poszczególnych konkurencji, w Załączniku nr 4, który dostarczany jest przy weryfikacji.
- W czasie trwania spływu działać będzie Komisja Sędziowska, która w oparciu o Szczegółowy Regulamin (Załącznik nr 2 i 4), przeprowadzi klasyfikację drużynową.
- Kierownictwo Spływu zastrzega sobie prawo interpretacji niniejszego Regulaminu i zmiany programu spływu (Załącznik nr 3), w zależności od zaistniałej sytuacji.
Załącznik nr 1
Wykaz niezbędnego wyposażenia osobistego podczas zimowego kajakowania:
- ciepła odzież, chroniąca przed przemarznięciem (odzież polarowa, wełniana, bawełniana, specjalne tkaniny “termo”) – stosuje się zasadę ubierania “na cebulę”, przy czym cieplej ubiera się dolne partie ciała, które podczas pływania pozostają w bezruchu,
- odzież wierzchnia, chroniąca przed zamoczeniem.
- ciepłe skarpety i obuwie,
- czapka, szalik, rękawice – zaleca się posiadanie ciepłych rękawic oraz dodatkowych gumowych, zabezpieczających przez zamoczeniem,
- wodoszczelne worki na zapasową odzież,
- okulary przeciwsłoneczne,
- tłusty krem,
- termos z gorącą herbatą,
- słodycze,
- cumkę do kajaka,
- fartuch lub folię chroniącą nogi przed zamoczeniem,
- styropian, dmuchaną poduszkę lub karimatę do siedzenia w kajaku,
Załącznik nr 2
Szczegółowy Regulamin spływu i punktacji
I Cel regulaminu.
Celem regulaminu jest zapewnienie porządku i bezpieczeństwa na trasie spływu oraz obiektywne ustalenie kolejności zajętych miejsc przez drużyny i uczestników p
oszczególnych konkurencji.
II Zasada pokonywania trasy spływu.
W spływie biorą udział uczestnicy zweryfikowani w sekretariacie spływu przed rozpoczęciem spływu.
Uczestnicy zobowiązani są pływać w osadach, w których zostali zweryfikowani.
Każdy z etapów rozpoczyna się i kończy w ustalonym programowo czasie (załącznik nr 3).
Trasa spływu pokonywana jest przez uczestników w ustalonym, przez Kierownictwo Spływu, porządku. Spływ otwierają i zamykają piloci spływu.
Każda osada w sposób widoczny oznaczona jest numerem startowym, który ustnie zgłasza sędziemu na starcie i mecie danego etapu. Zgłoszenie numeru uznaje się za dokonane, gdy sędzia powtórzy usłyszany numer.
III Punktacja spływu
- W punktacji spływu biorą udział wszyscy uczestnicy, z wyjątkiem kierownictwa spływu (komandorzy, komisja sędziowska).
- Podczas każdej konkurencji indywidualnej, rozgrywanej podczas imprezy, zgodnie z zasadami rozgrywania konkurencji (załącznik nr 4), prowadzona jest klasyfikacja startujących. Pierwszych trzech zwycięzców nagrodzonych zostanie upominkami. Ponadto pierwszych dziesięć miejsc wnosi punkty do klasyfikacji drużynowej:
I – 16 pkt. V – 7 pkt. IX – 2 pkt.
II – 13 pkt. VI – 5 pkt. X – 1 pkt.
III – 11 pkt. VII – 4 pkt.
IV – 9 pkt. VIII – 3 pkt.
3. Podczas spływu prowadzona jest klasyfikacja drużynowa wg poniższych zasad:
- O kolejności drużyn decyduje suma punktów dodatnich i ujemnych zdobytych przez poszczególnych członków ekipy oraz punktów zdobytych przez ekipę w konkurencjach drużynowych. Punktację drużynową wygrywa ekipa, która zdobędzie największą ilość punktów.
- Poszczególne konkurencje drużynowe rozgrywane są zgodnie z zasadami przedstawionymi w Załączniku nr 4, który drużyny otrzymają w dniu weryfikacji.
- Do każdej konkurencji drużynowej ekipa wystawia tylko jeden reprezentujący ją skład.
- Za kolejne miejsca zdobyte w głównych konkurencjach drużynowych, ekipa otrzymuje:
I miejsce – 100 pkt. IV miejsce – 67 pkt.
II miejsce – 85 pkt. V miejsce – 61 pkt.
III miejsce – 75 pkt. VI miejsce – 57 pkt.
za kolejne miejsca przyznawane są punkty w ilości pomniejszanej o 4, względem punktów przypadających poprzedzającemu miejscu.
- Za kolejne miejsca zdobyte w dodatkowych konkurencjach drużynowych, ekipa otrzymuje:
I miejsce – 50 pkt. IV miejsce – 38 pkt.
II miejsce – 45 pkt. V miejsce – 36 pkt.
III miejsce – 41 pkt. VI miejsce – 35 pkt.
za kolejne miejsca przyznawane są punkty w ilości pomniejszanej o 1, względem punktów przypadających poprzedzającemu miejscu.
- Punkty ujemne mogą być przyznane ekipie za:
- wykluczenie ze spływu członka ekipy (- 100 pkt.)
- za nieprzestrzeganie przez członków ekipy postanowień Regulaminu Spływu (- 80 pkt.)
- za opóźnienie startu i przypłynięcie po zamknięciu mety przez członków danej ekipy (- 50 pkt.)
- W przypadku uzyskania równej ilości punktów przez dwie lub więcej drużyn, o kolejności drużyn zdecyduje wyższa średnia wieku danej ekipy tj. wygrywa starsza ekipa.
- Zwycięskie drużyny nagrodzone zostaną pucharami. Pierwsza drużyna dodatkowo otrzyma Puchar Przechodni Przewodniczącego Komisji Turystyki i Rekreacji PZKaj.
4. Uczestnikom spływu przysługuje prawo do składania protestów i odwołań według poniższych zasad:
- 60 min. Po ogłoszeniu wyników na tablicy ogłoszeń
- Wadium 50 zł - w przypadku uznania protestu przysługuje zwrot wniesionego wadium.
5. Ewentualni sponsorzy mają prawo do ustanowienia, w porozumieniu z Kierownictwem Spływu, własnych kryteriów przyznawania fundowanych nagród.
6. Prawo interpretacji niniejszego Regulaminu przysługuje wyłącznie Kierownictwu Spływu.
Załącznik nr 3
Program imprezy
16.02.2006 r. - czwartek
16.00–23.00 - przyjmowanie uczestników – weryfikacja – w Zespole Szkół Publicznych w Osiu ul. Szkolna 2 (szkoła z halą sportową
).
17.02.2006 r. - piątek
7.30-8.30 - ciąg dalszy weryfikacji uczestników
09.30 - uroczyste otwarcie spływu na hali sportowej
10.30 - wyjazd na start I etapu
12.00 - start do I etapu: Szlaga – Błędno (13 km)
15.30 - zamknięcie mety I etapu spływu i powrót do bazy
16.00 - obiad w szkole
17.30 - rozpoczęcie konkurencji rekreacyjno-sportowych
21.30 - “Nocne wodniaków śpiewanie”
00.00-6.00 - cisza nocna
18.02.2006 r. - sobota
10.00 - wyjazd na start II etapu
10.45 - start do II etapu: Błędno - Stara Rzeka (12 km)
14.30 - zamknięcie mety II etapu spływu
14.00 - wyścig drużynowy na mecie
- ognisko z gorącym posiłkiem
15.30 - powrót do bazy
16.30 - obiad w szkole
20.00 - “Wodniacy się bawią” – jubileuszowa wieczorynka z poczęstunkiem i tańcami w Domu Kultury w Osiu
19.02.2006 r. - niedziela
10.00 - wyjazd na start III etapu
10.30 - start do III etapu: Stara Rzeka – Tleń (7 km)
13.00 - zamknięcie mety III etapu spływu, załadunek sprzętu i powrót do bazy
14.00 - obiad w szkole
15.00 - uroczyste zakończenie spływu na hali sportowej
KONKURS FOTOGRAFICZNY
Ze względu na jubileuszowy charakter X edycji Spływu, zapraszamy miłośników fotografii do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym, który przypomni uczestnikom wszystkie dotychczasowe spotkania na Zimowej Wdzie.
Regulamin konkursu:
- Podczas konkursu można prezentować zdjęcia ze wszystkich dotychczasowych edycji spływu.
- Każdy uczestnik ma prawo zaprezentować do trzech zdjęć w formacie 13 x 18 cm.
- Zdjęcia (podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem autora oraz numerem edycji spływu) należy dostarczyć do sekretariatu spływu w dniu 16.02.2006 r. podczas weryfikacji.
- Zdjęcia zaprezentowane będą anonimowo na planszach, każde indywidualnie opisane numerem.
- Każdy uczestnik ma prawo oddać po jednym głosie, na cztery wybrane zdjęcia, wpisując ich numery na kartę do głosowania otrzymaną przy weryfikacji.
- W dniu 18.02.2006 r., po godz.18.00, Komisja Sędziowska podsumuje wyniki konkursu. Konkurs wygra autor zdjęcia, na które oddano największą liczbę głosów
.
- W przypadku oddania równej ilości głosów na dwa lub więcej zdjęć, najciekawsze zdjęcie wybiorą goście zaproszeni na uroczyste zamknięcie spływu.
- Autor najciekawszego zdjęcia nagrodzony zostanie upominkiem-niespodzianką.