Ogólnopolski Cross Kajakowy

im. Tadeusza Kiwiało

 

ORGANIZATOR:

Kajakowy Klub Turystyczny “DRUZNO” przy PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej

ORGANIZACJE I INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE:

Urząd Marszałkowski w Olsztynie

Urząd Miasta w Elblągu

Uczniowski Klub Sportowy “PIRAT” w Elblągu

Szkoła Podstawowa nr 8 w Elblągu

Klub Sportowy “Olimpia – Energa” Elbląg

TERMIN: 20 – 22.06.2008

TRASA: Buczyniec – Elbląg - Zalew Wiślany – Nogat - Elbląg

Ogólnopolski Cross Kajakowy im. Tadeusza Kiwiało jest imprezą o charakterze sportowo - rekreacyjnym i składa się z 2 etapów (dopuszcza się do udziału osoby zainteresowane tylko crosem)

I etap płynięcie rekreacyjno - turystyczne Buczyniec – Elbląg ( pochylnia Buczyniec, kanał Elbląsko – Ostródzki, Jezioro Drużno, rzeka Elbląg)

II etap kros kajakowy 10km, 20km, 40km ( kanał Elbląsko – Ostródzki i Jagielloński, rzeka Elbląg, Nogat, Szkarpawa, Zalew Wiślany, Zatoka Elbląska).

SZCZEGÓLNA ATRAKCJA:

Przejazd i spłynięcie przez unikatowy w skali światowej zestaw 5 pochylni oraz rezerwat przyrody na jez. Drużno

SZCZEGÓLNY GOŚĆ

Honorowym uczestnikiem spływu będzie rekordzista z Księgi Rekordów Guinnessa – Sławomir Lewalski

BAZA NOCLEGOWA:

Boisko szkolne i sala sportowa przy Szkole Podstawowej nr 8 ul. Szańcowa 2 (ok. 300m od miejsca startu)

KATEGORIE ŁODZI:

T-1 open (mężczyźni i kobiety razem)

T-2 open (mężczyźni i kobiety razem)

T-2 mix mieszane

KONKURENCJE w CROSIE KAJAKOWYM:

Lp.

Rodzaj łodzi

Dystans

Uczestnicy

1.

T-1, T-2 (tylko typowo turystyczne)

10km

Open (kobiety, mężczyźni, oraz dzieci posiadający zezwolenie od rodziców)

2.

j.w.

20km

kobiety, mężczyźni, oraz dzieci ale tylko z opiekunem

3.

T-1 i K-1, T-2 i K-2,

40km

kobiety i mężczyźni powyżej 18 roku życia

UWAGA – BARDZO WAŻNE - dotyczy crossu:

  1. na dystansie 40km wyjątkowo dopuszcza się start na kajakach wyczynowych produkcji krajowej wykonanych przed 1985r tzw. kajaki chojnickie.
  2. Na dystansie 10km i 20km zabrania się startu kajaków sportowo – turystycznych i crossowo – turystycznych o profilu dna i długości kadłuba zbliżonej do kajaku wyczynowego.
  3. Na dystansie 10 km i 20 km dopuszcza się do startu tylko kajaki typowo turystyczne.
  4. Osoba lub osada nie posiadająca kamizelki asekuracyjnej nie będą sklasyfikowani.
  5. Uczestnicy płynący na kajaku niezabezpieczonym przed zatonięciem zostaną zdyskwalifikowani.

WARUNKI UCZESTNICTWA:

W spływie mogą uczestniczyć osoby, które ukończyły 18 lat i posiadają umiejętność pływania. Młodzież poniżej 18 roku życia dopuszcza się do spływu pod opieką osób pełnoletnich lub pod warunkiem posiadania pisemnej zgody rodziców lub prawnych opiekunów wraz z oświadczeniem potwierdzającym umiejętność pływania u podopiecznego. Osoby biorące udział w spływie zobowiązane są do płynięcia w kamizelce asekuracyjnej. Wszyscy zobowiązani są do zabezpieczenia kajaków przed zatonięciem. Kontrola łodzi i sprzętu asekuracyjnego odbędzie się przed startem do crossu w godzinach od 900-1000

Dopuszcza się do udziału osoby zainteresowane tylko crossem.

Uczestnicy biorą udział w spływie na własnym sprzęcie i na własną odpowiedzialność.

Istnieje możliwość wypożyczenia kajaków od organizatora. - odpłatność za kajak wynosi 10zł. Do dyspozycji jest ok. 20 kajaków, decyduje kolejność zgłoszeń.

Obowiązki uczestników:

  1. Zabezpieczenie kajaku przed zatonięciem,
  2. Dostarczenie kajaku do komisji sędziowskiej w celu sprawdzenia, czy kajak jest prawidłowo zabezpieczony przed zatonięciem na trasie crossu,
  3. Uczestnik crossu na dystansie 20km i 40km obowiązkowo płynie w kamizelce asekuracyjnej.
  4. Wypełnienie i podpisanie następującego oświadczenia:

OŚWIADCZENIE

Ja niżej podpisany oświadczam, że posiadam umiejętność pływania w stopniu wystarczającym na swobodne przepłynięcie minimum 200m. Poza tym moja umiejętność pływania jest wystarczająca aby w przypadku wywrotki kajaku zabezpieczyć sprzęt pływający przed zatonięciem, uszkodzeniem i jestem w stanie doholować go do brzegu.

 

KOSZTY I ŚWIADCZENIA:

Koszty uczestnictwa:

  1. 50zł od osoby.
  2. Dla młodzieży do 18 roku życia i dla studentów 30zł.
  3. Dla dzieci do lat 12 bezpłatnie

Nagrody:

  1. Dla trzech najszybszych osad na dystansie 40km nagroda pieniężna.
  2. Za miejsca I-III w poszczególnych kategoriach nagrody rzeczowe.
  3. Nagroda specjalna dla najszybszej osady żeńskiej.
  4. puchary dla najlepszych drużyn

W skład wpisowego zapewniamy:

Zgłoszenia, informacje, wpłaty:

Zgłoszenia wstępne na druku poniżej do dnia 11.06.2008. indywidualnie lub zbiorowo przyjmują:

  1. PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej ul. Krótka 5, 82-300 Elbląg Tel./Fax (055) 641-12-96
  2. PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej e-mail: pttk_elblag@wp.pl
  3. Mirosław Kreczman 0-601-677-066 lub e-mail m.kreczman@negocjator.elblag.pl

Wpłaty do dnia 11.06.2008 indywidualnie lub zbiorowo przyjmują:

  1. PTTK Oddział Ziemi Elbląskiej ul. Krótka 5 w Elblągu
  2. lub na konto: 21 1090 2617 0000 0001 0392 2096

Po powyższym terminie koszt uczestnictwa wynosi dodatkowo 20 zł.

Ostateczne zgłoszenia do poszczególnych wyścigów będą wypełniane w czasie weryfikacji.

 

PUNKTACJA DRUŻYNOWA:

  1. każdy uczestnik za udział w krosie zdobywa punkty do rywalizacji klubowej:
  1. dodatkowo za zdobyte miejsce w swojej konkurencji uczestnicy otrzymują:

 

RAMOWY PROGRAM SPŁYWU:

Piątek 20.06.2007:

1700 początek przyjmowania uczestników spływu na polu namiotowym przy ul. Szańcowej 2 – boisko szkolne, hala sportowa przy Szkole Podstawowej nr 8 w Elblągu

1800 weryfikacja uczestników

1900 rozłożenie biwaku i nocleg.

Sobota 21.06.2007:

800 – dalsza weryfikacja uczestników

900 - uroczyste otwarcie spływu

930 – dla zainteresowanych wyjazd autokarem na start I etapu (pochylnia Buczyniec)

1000 – zwiedzanie muzeum w Buczyńcu

1030 – zejście na wodę, przejazd systemem 5 pochylni, dopłynięcie do Elbląga

1700 – zamknięcie mety

1600 – 1700 wydawanie posiłku regeneracyjnego w SP nr 8

1600 – 1900 zabawy i konkursy na świeżym powietrzu

2000 - impreza integracyjna przy ognisku (dla zainteresowanych wspólne oglądanie turnieju piłki nożnej Euro 2008)

Niedziela 22.06.2008:

800 – 930 dalsza weryfikacja uczestników w tym także zainteresowanych tylko crosem

900 – 1000 weryfikacji łodzi, sprawdzanie zabezpieczeń przed zatonięciem,

1000 – wspólny start do crosu (bez względu na dystans)

1600 – zamknięcie mety

1500 – 1600 wydawanie posiłku regeneracyjnego w SP nr 8

1630 – uroczyste zakończenie spływu, rozdanie nagród

1700 – pożegnanie uczestników spływu